עם הצרכן המתמצא כיום בתחום הטכנולוגי, אתר הוא נתון לכל עסק מצליח – ללא קשר לגודל או לענף.
ללא אתר, עסקים לא יתייחסו ברצינות וסביר להניח שהם יפחיתו את הסיכוי שלהם להימצא על ידי לקוחות חדשים. אתר מעוצב היטב יכול לאפשר גם לבעל עסק קטן להתמודד עם הגדולים, ליישר את מגרש המשחק בשוק צרכני תחרותי יותר ויותר.
להלן ששת האלמנטים החיוניים שבעלי העסקים צריכים לחשוב עליהם בבניית אתר אינטרנט או שיפוץ מחדש:
- תודיע לכולם מה אנשים חושבים על העסק. על פי מחקר שפורסם ב- BrightLocal, 85 אחוז מהצרכנים קראו ביקורות מקוונות עבור עסקים מקומיים – עלייה מ -76 אחוזים בשנת 2012. ככל שהצרכנים ימשיכו להיות יותר נוחים ומכירים ביקורות, הם יהפכו לאחד הגנרטורים המובילים, או ההפסדים, של עסק חדש.
הזמן מקום באתר לביקורות המדגישות דברים חיוביים שלקוחות אומרים. הוספת תוסף המאפשר למבקרים להוסיף ביקורות ישירות באתר זה נהדר, אך זה גם בסדר להוסיף תוסף משירות ביקורת של צד שלישי כמו Yelp או פייסבוק.
- לקוחות רוצים לקבל אפשרויות להתחברות לעסקים. ערוצי מדיה חברתית לא רק נותנים להם אפשרויות אלה, אלא גם ערוצי מדיה חברתית שונים מאפשרים לעסקים להתחבר גם לקבוצות צרכניות שונות. כלול את כל הערוצים החברתיים הפעילים שבהם עסק פעיל הוא קריטי עבור אתר אינטרנט.
כדאי גם להוסיף לחצני "שיתוף" המעניקים למבקרים באתר אפשרות לשתף את האתר ולהעביר את המוצרים והשירותים האהובים עליהם ברשתות החברתיות שלהם. זו גם דרך נהדרת ובעלות זולה להפיץ את הבשורה על העסק באופן אורגני.
- שמור על זה נעים ויזואלית. צרכנים בימינו מצפים להגיע לאתר מעוצב ומספק חוויה אינטראקטיבית כלשהי. בין אם מדובר בתמונות מרשימות, בוידאו או בעיצוב מגיב, קבלו יצירתיות ככל האפשר עם חווית האתר.
השתמש בתמונות המתארות באופן ברור את המוצרים או השירות ומציגים אותם בעיקר בדף הבית. תמונות ווידאו באיכות גבוהה יבדילו את אתר העסק ומוצריו מהמתחרים.
- הסר את כל החסמים לביצוע רכישה. כל עסק שמוכר מוצרים צריך שיהיה לו אתר מסחר אלקטרוני כדי לפרק את חסמי הרכישה.
אפשר להשתמש באתרי מסחר אלקטרוני כמו אטסי או אמזון, אך במציאות זהו רק מחסום נוסף לרכישה. האפשרות הטובה ביותר היא להוסיף הזמנה מקוונת או עגלת קניות לאתר בעזרת מוצר כמו Paypal, או להשקיע כסף נוסף בפיתוח ותחזוקה של חנות מסחר אלקטרוני משולבת לחלוטין.
- שמור על רעננות ורלוונטיות. שמירה על תוכן חדש באתר מראה ללקוחות שהם הגיעו לעסק מלא חיים שהם יכולים לסמוך עליו. מרבית העמודים באתר אינם דורשים עדכונים קבועים, אך צריך להיות לפחות עמוד אחד הדורש תחזוקה שוטפת.
הוסף בלוג או דף שמציג סדנאות הקרובות, מוצרים חדשים וכו '. זוהי דרך נהדרת להציג עסק מלא חיים ומשגשג, כמו גם לתרום לדירוג אופטימיזציית מנועי החיפוש באתר. גוגל מתגמלת אתרים המעדכנים תכופות ומוסיפים תוכן רלוונטי לתעשייה, אז יש לזכור זאת עם העדכונים הכלולים.
- תוכיח שיש אדם שמאחורי האתר. הוספת מידע ליצירת קשר היא פרט שמתעלם ממנו בדרך כלל בעת יצירת אתרים.
צרכנים מצפים שיוכלו ליצור קשר עם אדם כאשר הם רוכשים משהו. הובן מאליו כיצד לקוחות יכולים ליצור קשר עם נציג לקוחות באמצעות דואר אלקטרוני, טלפון ומדיה חברתית.
מידע זה יהיה באופן אידיאלי בתחתית כל עמוד באתר.