כותב המאמר – צוות חברת פרסונאס מדיה קידום אתרים וניהול מוניטין
בתחום קידום האתרים ישנם לא מעט נושאים עליהם הדעות חלוקות, אולם באשר לנושא אחד, ישנה הסכמה גורפת באשר לחשיבות ונחיצות התהליך להצלחת הפרויקט: מחקר מילות מפתח איכותי. בשלב מחקר מילות המפתח אתם נדרשים לאתר, לברור ולסווג מילות מפתח שונות אשר משרתות היטב את האסטרטגיה של העסק ואשר עליהן תרצו שעמודי האתר המקודם יהיו מדורגים היטב בדפי תוצאות החיפוש. במחקר כזה, תירצו פעמים רבות גם לאתר את אותם ביטויים שעלולים לייצר לכם טראפיק לא איכותי לאתר, שיגדיל את כמות המשאבים שתצטרכו לייעד עבור הפונים השונים, ולא יביא תוצאות עסקיות בהתאמה.
מחקר מילות מפתח מהווה את הבסיס לכל תהליך הקידום. רק לאחריו תוכלו לייצר היררכיה נכונה לעמודי האתר, לשלב את מילות המפתח הנכונות בכותרות ובתיאורי הדפים השונים, למצוא נושאים רלוונטים לכתיבה, וגם לדעת אילו תכנים לא הייתם מעוניינים שישולבו באתר בשל רמת רלוונטיות נמוכה של פונים.
אז כיצד תטרגטו נכון את מילות המפתח עליהן מדורגים המתחרים שלכם? במאמר הבא ריכזנו מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם למקד את התהליך ולהפוך אותו לאפקטיבי יותר. בואו נתחיל.
לפני הכל: ודאו שאתם מבינים כיצד נראה המשפך השיווקי
כל מי שעוסק בקידום אתרים ובשיווק דיגיטלי יודע, שאחד המרכיבים החשובים שקובעים את רמת ההצלחה של תהליך המכירה הוא רמת הבשלות של הפונה שהגיע לעסק. ככל שהפניה לעסק מתקבלת לאחר שהגולש מכיר היטב את הפרטים, מבין באיזה מוצר או שירות הוא מעוניין, מכיר את היתרונות והחסרונות שלו, מכיר את המותג שלכם ואת המותגים המחרים – כך קל יהיה יותר להשלים את תהליך המכירה מולו.
לעומת זאת, גולש שמגיע לעמוד באתר שלכם בפעם הראשונה כשהוא לא נמצא בסטייט אוף מיינד של רכישה, ולא עסק קודם לכן בקריאה והבנה של המוצר או מוצרים דומים, ייחשב לליד קר והרבה יותר קשה יהיה להמיר אותו.
זאת הסיבה, שרגע לפני שאתם יוצאים לטרגט מילות מפתח עליהן מדורגים המתחרים שלכם, חשוב ראשית שתבינו כיצד נראים המשפכים השיווקיים של כל אחת מן המילים הללו. שתי מילים שונות רק במקצת, יכולות להיות שונות זו מזו בצורה קיצונית ברמת הבשלות המאפיינת את הגולש המגיע לאתר.
בחרו היטב את הספקים שאתם מטרגטים את הביטויים עליהם הם מדורגים
כאשר אתם נפנים לבחור את הספקים שמולם אתם מתכוונים להתמודד על נתח החיפושים האורגני, בנישה שבה אתם פועלים, נסו לבחור את הספקים שמספקים שירות לקהל יעד שהוא דומה ככל האפשר לשלכם. אם תבחרו ספקים בצורה לא נכונה, ייתכן יהיה שתטרגטו מתחרים המספקים שירותים לקהל יעד נישתי מאוד, או במקרים אחרים לקהל יעד רחב מאוד.
בשני המקרים, ייתכן שתשקיעו זמן ומאמץ מיותר בניסיון למכור לקהל היעד הזה. זאת הסיבה, שחשוב יהיה לבחור נכון לא רק את הביטויים הנכונים עליהם את רוצים להיות מדורגים היטב, אלא גם את המתחרים שיספקו לכם את ההשראה לייצר תוכן מתאים.
בחרו ביטויי מפתח שקל יהיה לכם להיות מדורגים עליהם
זאת אולי נשמעת כמו עצה טריוואלית, אולם בפועל היא הרבה יותר עמוקה מזה. בחירת ביטויי מפתח שרמת התחרות עליהם היא נמוכה היא מתודה נכונה בכמה וכמה מובנים. ראשית, לאחר שתבחרו באותן מילות מפתח שקל יחסית יהיה להיות מדורגים עליהן, תוכלו להיכנס לדפי תוצאות החיפוש, ומשם לאותת לגוגל עד כמה האתר שלכם מזמין, איכותי, ונותן מענה טוב לגולשים, גם עבור התנועה המעטה שתקבלו בצורה אורגנית.
שנית, בהרבה מאוד פרויקטים בתחום של קידום אתרים, דווקא מאחר שלא ניתן להבטיח את התוצאות ברמת ודאות מוחלטת, יש לא מעט פעמים חשש שמא הלקוח יבחר שלא להמשיך לתקצב את הפרויקט, ואז ממילא התוצאות לא תגענה. דווקא אותם הישגים קטנים הם אלו שבונים את הביטחון של הלקוח להמשיך ולהשקיע בפרויקט, מה שמייצר, בסופו של דבר, גם תוצאות טובות.
בחרו ביטויי מפתח זהים במשמעות לביטויים שעובדים לכם היטב
רוצים לקבל רמת ודאות גבוהה להצלחה של הפרויקט? ביחרו מילות מפתח אשר זהות במשמעות שלהם למילים עליהן אתם כבר מדורגים ורואים תהליך יפה של המרה ומכירה.
באופן כללי, אפשר לומר שתחת ההנחה שהתקציב שלכם מוגבל, ובימנו, התקציב של מי אינו מוגבל, כדאי יהיה לכם להתמקד ראשית באזורים שיבטיחו לכם תוצאות במינימום מאמץ. אחד האזורים היותר אטרקטיבים הוא אזור שכבר הוכיח את האפקטיביות שלו בעבר, או יותר נכון, את האפקטיביות של המיקוד בקהל יעד עם כוונת חיפוש זהה.
בחרו ביטויי מפתח פופולריים עם רמת תחרות נמוכה
לאחר שמיציתם את המקומות שבהם אתם יכולים לייצר Quick Wins אמיתיים, תידרשו, בשלב זה או אחר של תהליך הקידום, להפשיל שרוולים. לכשזה יקרה, אחד הדברים המשמעותיים שתוכלו לעשות הוא למקד את המאמצים שלכם באזורים של ביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה ורמת תחרות נמוכה.
כיצד מאתרים ביטויים כאלו? ישנם שפע של כלים ושירותים שונים שיסייעו לכם למפות ביטויים שעונים לקריטריונים האלו. חשוב יהיה להבין, שסביר מאוד להניח שזו פעולה שיבצעו גם המתחרים שלכם, ולכן כדאי יהיה להקפיד ולבצע מעקב שוטף אחר ההתקדמות שלכם, וגם אחר ההתקדמות של המתחרים העיקריים שלכם, על הביטויים האלה.
בחרו בביטוי מפתח עם שיעורי הקלקה גבוהים גם במקומות שאינם הראשון
מקדמי אתרים יודעים, שלעיתים, יותר מאשר לשפר מיקומים של עמודי האתר על חיפושים של ביטוי מפתח, קל הרבה יותר לשפר את שיעורי ההקלקה על הביטויים האלו, למשל באמצעות טיוב כותרת המטא ותיאור המטא של העמוד.
אולם, חשוב יהיה להבין שלא תמיד ניתן לשפר את שיעורי ההקלקה, והדבר תלוי לא מעט בכוונת החיפוש של המשתמש.
ישנם חיפושים שבהם קשה עד בלתי אפשרי יהיה מבחינתכם לדרג גבוה עמודי אתר, איכותיים ככל שיהיו. הסיבה היא, שהגולש באמצעות החיפוש שלו כלל לא מתכוון לפתוח את תוצאת החיפוש השניה או השלישית במנוע החיפוש, ובאופן אוטומטי יסתפק בתוצאה הראשונה שתוגש לו.
כאשר אתם ממפים את ביטויי המפתח החשובים לכם, ודאו ששיעורי ההקלקה על תוצאות החיפוש של הביטויים האלו רלוונטיות גם למיקומים אליהם אתם מכוונים. אם לא תעשו כך, ייתכן שתיראו שיפורים משמעותיים במיקומים של עמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש, אולם לא תיראו כלל שיפור בטראפיק האורגני של האתר מן הביטויים האלו – פעולה שלשמה בכלל יצאתם לתהליך הקידום.
הימנעו מבחירת ביטויי מפתח שמשלבים בתוכם שם מותג מתחרה
אחת הטעויות שמבצעים עסקים שונים שפונים לתהליך של קידום אורגני, הוא לטרגט, לצד מילות מפתח איכותיות שמעידות על כוונת רכישה או התקשרות עם העסק, גם מילות מפתח אשר מכילות את שמות המותגים של המתחרים.
ובכן, תחת ההנחה שהעסק המקודם אינו עסק של יבואן, ספק, או נותן שירות שלוקח חסות על המותג הזה, המיקוד בביטוי מפתח כאלו הוא תהליך שבראיית עלות תועלת לא יניב את התוצאות הרצויות. נסו להימנע ככל האפשר ממיקוד בביטוי מפתח ממותגים בשמות המתחרים, ומקדו את העשיה שלכם בטראפיק יציב, איכותי שיקבל מענה הולם באמצעות התוכן שתשלבו בעמודי האתר שלכם.